SAS

SAS Eurobonus Mastercard har tidligere vært differensiert mellom 5 ulike nivå – i tillegg til et eget PointEarner for familiemedlemmer. Hvert nivå har tidligere hatt eget design. I en tid der man ser nødvendigheten av et større miljøperspektiv var ønsket å få utformet nye kort som bare hadde to nivåer. Basic og Premium, hvor begge nivåer også kunne fungere som PointEarner. I tillegg ønsket SAS å knytte designet opp mot sin nye identitet.

Trenden er vertikale kort som kommer av ny bruk der vi «tæpper» kortene som nå er kontaktløse. Når kunden har et ønske om å ta et større miljøhensyn er dette ivaretatt ved å bruke få farger og effekter. Kortene er også produsert med resirkulert plast. Kortene har all personalisering på baksiden, det betyr at man får en ren fremside og kan bruke baksiden til å også personalisere PointEarner på samme grunnkort. Kortene har ellers et rent design. Buen er hentet fra den nye profilen man ser på vingene til SAS-flyene. I tillegg er det formet som et flyvindu. Som en ekstra liten snert i designet er SAS logo trykket i hvit lakk.

Skroll til toppen