Avida Finans AB

Ny visuell identitet for kortprodukter

I september 2024 ble det offentlig at Avida Finans AB hadde inngått avtale om å kjøpe kredittkort- og salgsfinansieringsvirksomheten til Santander Consumer Bank i Norge og Sverige, inkludert samarbeidet Santander har med Elkjøp/Elgiganten. I den forbindelse fikk vi det ærefulle oppdraget om å designe de nye bankkortene for Avida i forbindelse med deres lansering av nye kredittkortprodukter i 2025.

Om prosjektet: Etter Avidas overtakelse av Santanders kortportefølje i Norge og Sverige, ble det behov for en ny, egen visuell identitet på kredittkortene.
Designet skulle støtte opp under Avidas merkevare som en moderne, digital og kundeorientert aktør innen finans.

Designløsning: Porteføljen består av fire ulike kort, med egne design som reflekterer kortenes funksjon og målgruppe:

• Avida Black – Et mørkt, nøytralt design med et eksklusivt uttrykk
• Avida Gold – Et varmt og tillitsvekkende design med tydelig referanse
til fordelene i kortet
• Avida Platinum – Et lyst og raffinert design med et mer premium preg
• Avida Blue – Et roligere og balansert design, tilpasset brukere med fokus på delbetaling og fleksibilitet

Designet følger et vertikalt format, som er mer i tråd med dagens betalingsvaner (mobil og kontaktløs bruk), og har et minimalistisk uttrykk med fokus på tydelighet, balanse og enkelhet. Kortinformasjonen er plassert diskret for å understøtte et rent og moderne visuelt uttrykk. Ved å benytte seg av Premium Visa Brand Mark får kortene et mer eksklusivt preg og man unngår bruk sikkerhetselement (duen) på baksiden. Mønsterelementet på fremsiden er spesielt utviklet til kortdesignet og er trykket i gjennomsiktig lakk mot den matte overflaten. Det virkelig spesielle er at det ikke er logo på fremsiden av kortet. Eller?

Gjennom prosjektet har vi hatt tett samarbeid med Avida og vi er stolte av resultatet vi fikk til sammen!

Skroll til toppen